Our History

La Fundacion Caimito City was founded on April 4, 2013. From the beginning, through our network of friends and family, we raised funds to purchase food, school supplies and toys that go directly to poor families and people in need that live in El Caimito, La Vega, Dominican Republic. In 2018, we started the process of registering the foundation as a non-profit organization with the state of New Jersey. In addition, we registered with the IRS as a 501(c)(3) tax exempt entity. In 2020, we were awarded the Certificate of Inc. verifying that Fundacion Caimito City is a NJ Nonprofit Corporation. In 2021, we received the Tax Exempt status from the IRS which means that your donation is now tax deductible.

For close to a decade, we have donated a monthly food baskets,, Christmas food baskets (Canastas Navideñas), back to school supplies, and toys to needy families and kids.  Now that we are fully incorporated and IRS tax exempted, we’re looking to increase our donor base community so we can make an impact in the lives of many more needy families and children.

La Fundación Caimito City fue fundada el 4 de abril del año 2013. Desde nuestros inicios, a través de un grupo de familiares y amigos, hemos colectado fondos para ayudar con compras de comida, medicina, útiles escolares, canastas navideñas y juguetes, a las familias y niños más necesitados de la comunidad de El Caimito, La Vega en la Republica Dominicana. En el año 2018 comenzamos el proceso de registrar la fundación como una entidad non-profit con estado de New Jersey. Al mismo tiempo, aplicamos con el IRS como una organización 501 (c)(3). En el año 2020 el estado de New Jersey nos otorgó el Certificate of Inc. Fundacion Caimito City a NJ NonProfit Corporation. En el año 2021, el IRS nos aprobó el estado 501 (c3) de una organización Exenta de Impuesto, lo que significa que cualquier donación hecha en los Estados Unidos se puede deducir de su Income Tax. Ahora que estamos incorporados y que somos exentos de impuestos, nuestra meta es de expandir nuestra base de donantes para así poder ayudar a más familias y niños necesitados de El Caimito.